השקעה גדולה עד כדי כך כרכישת בית יכולה להיהרס ברבדים שונים מהסיבה בגין ליקויי בנייה .

ליקויי בנייה המדוברים מתגלים פעמים רבות במניירה רשמית ומדוקדקת בהליך מבדק בית שהדייר הנכנס מבקש בעל מומחיות בהנדסה מבחוץ.
כאשר נחפש מסוגלים ליקויי בנייה לפגוע בתושבים, הרי שנהיה חייבים לקבל כשלב ראשוני את קיומם של ליקויי בנייה לכשעצמם, במימד המבני.
ליקויי בניה לדוגמא :רצפות שלא מפולסות, מעבר לקוי שבין שטחים יבשים ללחים, חלונות לא אטומים דיים, מרחקים קטנים מדי בין האסלה לכיור, מערכות תריסים לא מקובעים ורועשים ברוחות הקרות, אלה ורבים אחרים הינם היבטים המזיקים ומציקים לתזמון החיים המתקבל על הדעת והיומיומי בדירה (ונמצאים תחת ההגדרה ליקויי בניה שחובה לגרום מהקבלן לתקן).
פעמים רבות הדיירים אינם ערים לעבודה שמפגע אפשרי שכנגדו הם מתמודדים בחיי השותפים במשטח המחייה שלהם הינו מוגדר בתקן ליקוי בנייה העומד בניגוד לרשום בחוק התכנון והבנייה.
מעבר קטן מהרשום ברשימת התקנות עלול להעיק במידה רצינית עבודה יומיומית בשטח המחייה כאשר מחליפים פעם בתקופה מסויימת ריהוט,מובילים עגלות של ילדים וסוחבים מעמסות מלאות בכביסה נקייה.
דייירים לרוב ילמדו להתמודד עם בעיה זו ולא יחשבו כי הקבלן טעה בבנייה וגם אם במקרים שלא ניתן ברגע זה לשפר להגדיל את הפרוזדור, לפחות שיש להעניק להם לפחות פיצויים על בעית הנוחות וירידת הערך שקרתה לבניין.
ברמה הזאת נדבר בתיקון ליקויי בנייה.

ליקויי בניה
משלב נוסף שנתייחס אליו פה כולל במידה מסוימת את את הקודמים.
מדובר בעוגמת הנפש הרבה והלחץ הפסיכולוגי שאותם אי אפשר למחוק, המתווספים לליקויי בנייה.
עוולה פסיכולוגית נוספת למשלב הראשוני במהלכו הדיירים המתרגשים, שלעיתים קרובות מצפים זמן רב עד הרגע שהבנייה תגיע לסופה ויהיו מסוגלים סוף כל סוף להיכנס לדירה פרטית משלהם, לא מקבלים ברירה אחרת מלבד לחרוק שיניים מנוכחותם של דפקטים וצרות שונות שסובבות אותם בביתם הדנדש.
עוגמת נפש זו מלווה כמובן גם המשלב השני שכולל הוצאה כספית הבאה מתיקון ליקויים.
כאשר כובד המשכנתא מתנודד עליהם, מוצאים את עצמם תושבים מעלים את ההוצאות ומוציאים מכיסם לתיקונים ושיפוצים.
ייתכן שזה בגלל שאינם מודעים לעובדה שליקוי הבנייה הינו חלק של אחריות הקבלן, או לחילופין זאת כתוצאה מהעובדה שלא ביצעו בזמן הנדרש בדק בית לתיעוד הליקויים ועכשיו אין להם אפשרות להוכיח כי אכן מדובר בליקויי בנייה שקרו כתוצאה מהבנייה כפי שהייתה מראש ולא עקב רשלנות או תחזוק לא נכון של הדיירים את הבית.

וברמה השלישית, למעשה העוגמה הפסיכולוגית של דייר הנאלץ למכור את ביתן בסכום קטן יותר משווי ערכה, היא גלויה לעין.
הזמנת שירותי מומחה בהנדסה ובעל השכלה לעריכת ביקורת בניינים למציאת ליקויי בניה תבטל ותפחית את הבעיות שתיארנו כאן.