רכישת דירה\בית הם לרוב העסקה הגדולה ביותר שאדם מבצע בחייו ולכן יש צורך בהכנה מקדמית יסודית המונה את כל השיקולים והפרמטרים הכלולים לעניין, שכן טעות ברכישה יכולה לעלות ביוקר,הן ברמה הכלכלית והן בעוגמת הנפש שיכולה להיגרם לכל המשפחה.

האינטרס המובהק של מוכר בית הוא לבצע עסקה וכל מידע שלילי על אותו נכס יכול לסכן את העסקה מבחינתו ,לכן רק בדיקה בעיניו של מומחה אובייקטיבי יאפשרו לכם לבצע שיקולים נכונים וקבלת החלטה נכונה יותר לגבי רכישת הנכס.

בדק בית ובדיקות מקדמיות:
בבואכם לרכוש דירה ,יש לבדוק לא רק את המפרט הטכני של הדירה והבניין אלא יש לבדוק גם את תוכניות הסביבה של אותו נכס.
איזה בניינים מתוכננים לקום מסביב?
האם יש מרכזי קניות קרובים?
האם מתוכנן מרכז קהילתי,מתנ"ס באזור?
מה המרחק לבתי הספר והאם יש תוכנית לגינות שכונתיות?
מה רמת פיתוח הכבישים בשכונה ועוד ועוד.
אלו לרוב בדיקות שקשה יותר לעשות בשכונות חדשות שבשלבי הקמה ולא תמיד מוכר הדירה יודע את כל התשובות או ימסור לכם את כל האמת בשל האינטרס למכור את הדירה.

ליקויי בניה
בישראל מקובל מאוד לבצע בדיקה מקדמית במכון מורשה לרכב לפני רכישתו.אף אחד לא רוצה לגלות לאחר הרכישה שקנה רכב עם בעיות וליקויים.את הבדיקה אנו לא עושים לבד משום שאנו לא מבינים או מוסמכים לבצע בעצמנו.מאותם סיבות יש לבצע בדיקה מקדמית לנכס לפני רכישה הן ברמה המשפטית,התרי בניה,שעבוד וכו' והן ברמה ההנדסית וטיב הנכס ברמת הבניה.
בדיקה כזו ע"י מהנדס מומחה תציף בפניכם את ליקויי הבניה הקיימים בנכס מה משמעותם ההנדסית ומה עלות תיקונם,פרטים אלו יכולים למנוע מכם לעשות טעויות בעסקה ולתת לכם קלפי מיקוח מול המוכר.

ביקורת בניה לדירה חדשה
גם לדירה חדשה יש לבצע ביקורת מהנדס משום שהדירה לא נבנתה ע"י מכונה מדוייקת אלא ע"י בני אדם שאת טיב בנייתם יש לבחון.חלקם טובים יותר וחלקם פחות.מעבר לכך יש את אינטרס הכלכלי של הקבלן לסיים את הפרוייקט במקסימום רווחים והדברים באים לידי ביטוי לפעמים על חשבון איכות הבניה.
ע"פ חוק מכר דירה ,זכאי רוכש דירה מקבלן לסעד בגין כל ליקוי\אי התאמה שהתגלו בדירה לאחר מסירת הדירה לידי הרוכש לתקופה הקבועה בחוק.בדיקה מקצועית ע"י מהנדס מומחה בדוח קביל משפטית מעמידה אתכם הקונים בנקודת מיקוח טובה יותר מול הקבלן לדרישת תיקונים\פיצוים עבור אותם ליקויים.ההתייחסות שדייר כזה זוכה לה טובה יותר מאשר דייר שמתלונן על ליקוים ע"פ דעתו האישית והתיקונים שמבוצעים ע"י הקבלן יהיו מקצועיים יותר במקום שבו יש פיקוח של מהנדס מומחה.

קניתם בית יקר מאוד,תשקיעו עוד קצת כדי לוודא שקיבלתם תמורה שווה לכסף שלכם.