מי מאיתנו אף פעם לא רכש דירה, אם זאת דירה חדשה או דירה יד שנייה שבה ביצענו שיפוצים והיינו בטוחים שתיקנו את כל הליקויים ופתרנו את כל הבעיות. אולם באופן מפתיע לאחר הכניסה לדירה החלו להתגלות מספר רב של ליקויים וכל שנשאר לנו לעשות הוא לתפוס את הראש בשתי הידיים.

אין ספק שהדבר גורם לעוגמת נפש ולהמשך בזבוז זמן על תיקון ליקויים. כל זה יכול בהחלט להימנע אם תחליטו להשתמש בשירותי בדק בית לפני הכניסה לדירה. כאשר תשכרו שירותים שכאלו צוות מומחים מקצועי יוכל לזהות מראש את כל הבעיות והליקויים ותוכלו לטפל בהכל מבעוד מאוד ולהיכנס לבית בצורה חלקה.


אז מה זה בעצם שירותי בדק בית ?
ובכן, שירותי בדק בית הינם שירותים המוצעים על ידי צוות מהנדסים מקצועי שמטרתו לחפש את כל הליקויים הרלוונטיים בדירה אליה אתם עומדים להיכנס ובעצם מדובר בסקר הנדסי. במהלך הבדק בית יוכל צוות הבדיקה להצביע על ליקויים שונים הדורשים פתרון מיידי.

צוות הבדיקה הינו צוות המורכב ממהנדסים מוסמכים. במהלך הבדיקה ייבדקו כל האלמנטים השונים של בניית הבית או של הדירה יד שנייה אתם רוכשים. לרוב מדובר בדברים כמו בעיות איטום, רטיבות, צנרת, אינסטלציה ועוד וכל זאת כדי להבטיח שאחרי כניסתכם או קניית דירה יד שנייה לא תתחרטו.


האם קיים הבדל בין בדק בית של דירה חדשה לבין זה של דירה יד שנייה?

שאלה טובה, התשובה עליה היא בהחלט כן.

כאשר אנחנו מדברים על בדק בית של דירה חדשה המטרה היא לבדוק האם הקבלן שבנה את הדירה או הבית עומד בחוקי הבנייה השונים הרלוונטיים.

לאחר סיום הבדק יינתן דו"ח מפורט בו יפורטו הליקויים השונים כיצד לתקנם ומה העלויות הנדרשות.

באשר לדירה יד שנייה, מדובר בבדיקה די זהה אולם בשונה מהביקורת המתבצעת לבית או דירה חדשה, מטרת בדיקת דירה יד שנייה הנה לבדוק ולבחון את כדאיות רכישת הדירה. חשוב מאוד שהבדיקה תתבצע לפני חתימת החוזה, שכן לא תרצו לקנות בית המלא בליקויים שיכול להיות שעלותן לא תהיה משתמת.