היום בישראל כבר רובנו יודעים שקונים בית צריך להזמין מומחה לבדק בית שיבדוק את הנכס על מנת שלא יתגלו בעיות בהמשך.

אנחנו יכולים לראות למראית עין בית מושלם צבוע יפה ריצוף ישר ומסודר אבל הבעיה היא שאחרי תקופה לא ממש ארוכה הריצוף מתחיל לשקוע ,להתנדנד ,להישבר ולאבד מצבעו (יוצאים כתמים) הקירות מתחילים להתקלף ורואים סדקים בקירות ובתקרות ושיורד בחורף הגשם ברכה הראשון אנחנו ממש מרגישים אותו על עצמנו בתוך דירתנו והכוונה שפתאום יש רטיבויות בדירה והקבלן מבחינתו אומר שזה ממש לא משהו שצריך להפחיד אותנו כי ברגע שיהיו ימים יפים של שמש הוא ישלח מישהו מטעמו שיתקן את הנזק ואז נותר לחכות לימים עם שמש ולהתקשר בלי הפסקה לקבלן שישלח מישהו לתקן את הנזק ואחרי שסוף סוף הקבלן שולח מישהו לתקן את הנזק אנחנו נשארים עם הלשון בחוץ ולא תמיד התיקון מחזיק מעמד הרבה זמן.

ולכן, חשוב מאוד להזמין מומחה שהוא מהנדס לבדק בית וכמובן שיש לו מכשור מתאים וידע והתפקיד של המומחה לבדק בית לאתר בעזרת מכשור מתאים וידע את כל הליקויים שיש בבתינו מההתחלה ועד הסוף וזה אומר מידות שהובטחו מול מידות שקיבלנו ,לבדוק את האינסטלציה ,החשמל , הקירות ,התקרות ,הריצוף וכ"ו.

אחרי שהמומחה לבדק בית בודק את בתנו אנחנו בעצם מקבלים דו"ח שבו המהנדס מפרט מה הליקויים בדירה כיצד צריך לתקן אותם וכמה יעלה תיקונם .

דוח ביקורת מבנים
ואז אחרי שנקבל את הדו"ח מהמומחה לבדק בית אנחנו בעצם צריכים לדרוש מהקבלן שיתקן את כל הסעיפים שהמהנדס המומחה לבדק בית ציין.

כמובן שישנם המון דברים שהובטחו לנו בחוזה ובפועל לא קיבלנו כמו מידות בבית של חדרי השינה או של הסלון וכ"ו וכאן אין בעצם אפשרות לדרוש תיקון מהקבלן כאן הקבלן צריך לפצות את בעלי הנכס בפיצוי כספי .

אסור בשום פנים לוותר על ביקורת מבנים של המהנדס שהוא בעצם מומחה לבדק בית כי זה ממש דומה לקניית רכב הרי אנחנו לא ממש סומכים על מראית עין ורוב הפעמים אנחנו מתעקשים על בדיקה של מומחים על מנת לוודא שאין בעיות ברכב או תאונות קשות שעבר ,ולמרות שרכב עולה ממש מעט בהשוואה לבית רובנו לא מוותרים על בדיקת הרכב, אז כיצד אנשים לא מזמינים מומחה לבדק בית לביתנו שבו אנחנו חיים ונמצאים לתקופות יותר ארוכות ושעלותו בהשוואה לרכב הרבה יותר יקרה?


לסיכום:
אל תוותרו על בדיקה מקצועית של לאיתור ליקוי הבנייה שבבתכם וכך תוכלו לחסוך לעצמכם עוגמת נפש והוצאות כספיות שלא תכננתם להוציא.