כיום תוכלו למצוא בשוק חברות רבות העורכות בדק בית לאיתור ליקויי בניה הן בדירות חדשות שאליהן אתם עומדים להיכנס והן בדירות יד שנייה אותם אתם מעוניינים לקנות.
לעיתים רחוקות יבקשו אנשים הרוצים להשכיר דירה שירותי בדק בית על מנת לאתר ליקויי בניה על מנת להבטיח שלא יואשמו לשווא בנזקים שלא הם גרמו.

בעצם כאשר מדובר על שירותי בדק בית מדובר על בדיקה מקצועית של מהנדסים המבצעים סקר הנדסי ברחבי הדירה ולאחר מכן יוגש לכם דו"ח מקיף עם כל הליקויים השונים שהתגלו, מה נדרש כדי לתקן אותם ומהי העלות של תיקון הליקוי.
באשר לדירות יד שנייה, לרוב הדו"ח ימליץ לכם אם לקנות את הדירה או לוותר עליה.


איזה ליקויי בניה בדיוק יכולה לאתר חברה שכזאת?
ובכן, כיום ישנם ליקויי בנייה רבים עליהם אפשר להצביע. ראשית נציין שכאשר מדובר על ליקויים שכאלו מדובר על מצב בו נבנו דברים שלא בהתאם לתקנות השונות הקבועות בחוק המכר. אנשים רבים אינם מודעים לכך אבל הקבלנים השונים כפופים לאותם תקנות והם חייבים לבנות לפיהם.

דוגמאות לליקויי בנייה שכאלו (לפעמים הם נראים קטנים אבל משמעותיים) יכולים להיות בדמות בניה שלא על פי תוכנית הדירה או מפרט הדירה. לפעמים הליקויים קשורים לביצוע עצמו, לדוגמא עבודה לא נכונה של קבלני המשנה (דברים הקשורים לאינסטלציה, חשמל וכדומה).


לאחר שמתגלים ליקויי בניה מה אפשר לעשות?
לאחר שיוגש לכם הדו"ח המקצועי של שירות הבדק בית ששכרתם, כפי שכבר ציינו ניתן לפעול לתיקון הליקויים השונים.
חשוב לציין, שלקבלנים יש אחריות על הליקויים גם אם הדירה כבר נמסרה לכם. אולם ברוב המקרים מומלץ לבצע את הבדק בית טרם כניסתכם שכן הקבלן לא יוכל לטעון שהנזקים נגרמו בגללכם.

באשר לדירות יד שנייה, הדו"ח שיופק ויצביע על ליקויי בניה יוכל להמליץ לכם האם כדאי לרכוש את הדירה או לא.
חשוב לציין, כי לא תמיד הליקויים יימנעו מאיתנו לרכוש את הדיה בסופו של דבר ותמיד נוכל לפעול לתקנם, אולם חשוב שהבדיקה תבוצע טרם הרכישה, כיוון שבשונה מדירה שנרכוש מקבלן, פה לא יהיה בפני מי להתלונן (אלא אם הוסתר מידע בזדון).

ליקויי בניה