להלן מספר דוגמאות של ליקויי בניה:

פיצוצים בקורות-מעידים על פיצוצים בקונסטרוקציות ומהווים ליקוי חמור עד לכדי אי כדאיות לרכוש את הנכס,כמובן תלוי בחומרה.

פיצוצים בקורות הבית הם עניין של בטיחות,הקורות מחזיקים את קירות הבית ופגיעה בהם יכולה להביא לפגיעה בקירות ובתקרה.

הטיפול הנדרש במקרה של פיצוצים בקורות הבית הוא לא פשוט ובעלויות גדולות.נדרש תיכנון התיקון ע"י מהנדס שיאבחן את רמת הנזק ומה הדרך לתקן.

סקדים אלכסוניים-סדקים אלכסוניים בקירות תמיד יראו גם מהצד השני של הקיר משום שהם מעידים על פיצוץ בקיר עקב תזוזה של אחד מהקורות הקונסטרוקטיבים של אותו קיר.

בהמשך לליקויי הקירות גם אלו נחשבים ליקויים חמורים שנדרש תכנון הנדסי בתיקונם וודאי לא לתקן בעבודת מילוי שפכטל וכדומה.

אריחים שנופלים-קרמיקות או אריחים חיצוניים,עבודה עם חומרים ותערובות לא מתאימות,מהווה סכנה ומהווה ליקוי חמור,אם קורה בתקופה הקרובה לבניית הבית מעיד על הבאות.יש להדביק עם חומרים תקניים.

רטיבויות -ליקוי חמור ובעייתי.לא תמיד פשוט לאתר את מקור כניסת המים ולכן העבודה הנדרשת לתיקון יכולה להיות מאוד מסורבלת וארוכה.ישנם כמה סוגי רטיבויות:

א.רטיבות בקיר סמוך לאמבטיה-לרוב נוצרת מחדירה של מים דרך דפנות האמבטיה.המים חודרים לקיר הסמוך והרטיבות תופיע בצידו השני של הקיר.

ב.רטיבות מעל הפנלים-רטיבות מופיעה מעל הפנלים מעידה על מים חול רטוב מתחת לריצוף.המצע תחת הריצוף לא התייבש או ישנו פיצוץ ,למים אין לאן לצאת או להתייבש ולכן עולים כלפי מעלה בקירות.

ישנם כמובן רטיבויות ממרפסות חיצוניוצ,חלונות לא אטומים,שכנים מלמעלה וכו.

רטיבויות חשוב לאתר את מקורם ולבצע טיפול שורש,טיפול קוסמטי בלבד בקיר בו הופיעה הרטיבות לא תפתור את הבעייה.

ריצוף פגום-ריצוף עם שברים או סדקים,גוונים שונים,שיפועים ומשקעים,רובה לא אסטטית,כאלה ועוד רבים בתחום הריצוף מהווים ליקויים שיכולים להוות בעיה גם לתיקון אם מדובר בשטח גדול בבית שנפגם וזאת משני טעמים.

א.יש קושי להחליף חלק מריצוף ושיתאים בגוונו לשאר הריצוף בבית.

ב. העבודה היא מסורבלת ומפריעה לתקינות החיים בבית במקרה שמבוצעת תוך כדי מגורים.

החוק במקרה של ליקויי בניה ברמת הריצוף או כל עבודת תיקון ליקויים חמורים מחייבת את הקבלן לדיור חלופי לדיירים וכמובן עוגמת נפש.