קניית דירה היא אחת מהעסקאות החשובות והיקרות בחיינו, כאשר קונים דירה בדרך כלל בודקים את הסביבה, מבני ציבור הקרובים, תחבורה ציבורית, מסגרות לימודיות, רפואיות וכמובן שכנים. אך זה לא מספיק!  חסכון בכסף, האצת הבניה בארץ, המענקים לסיום מוקדם והזמינות של רכיבים ללא תקן הם רק חלק מהסיבות שבגינם קיימים ליקויי בניה. ליקויי בניה אשר אינם עומדים בתקני הבטיחות מהווים סכנה עבור דיירי הבית ומהווים גורם לירידת ערך הנכס!

ליקויי בניה שכיחים

  • ליקויי איטום, נזילות ורטיבות

הסיבות לליקויי רטיבות הינן שונות ומגוונות. הרטיבות עלולה לנבוע מעבודת איטום חיצוני לקויי שהביא לחדירת מיי גשם, מערכת אינסטלציה חוץ או פנים המבנה באיכות ירודה

צנרת מים דולפת, צנרת דלוחין פגומה, ועוד… אמנם כיום הטכנולוגיות והחומרים הקיימים מאפשרים אטימה יעילה של דירות אך בפועל ההקפדה על היישום ועל רמתו המקצועית של המבצע אינה תמיד מספיקה בכך טמון בד"כ מקורן של מרבית הצרות הנובעות מאיטום.

  • ליקויי ריצוף

ליקויי ריצוף עשויים להגרם מגורמים שונים ובהם: מרצפות עשויות מחומר גלם באיכות ירודה ושלא בהתאם לדרישות התקן, עבודת התקנה והדבקת ריצוף בלתי מקצועית ועוד… כל אלו מביאים לליקוי ריצוף בדמות חרירים, שריטות, הבדלי צבע בריצוף ועוד.

  • ליקויי  סדקים בקורות ובקירות

קורות וקירות הבית הם המחזיקים את המבנה על תילו ומשכך – אם קיימים במקום ליקויי סדקים, מעיד הדבר על סכנה בטיחותית של ממש לבני המקום ועל כדאיות רכישת הבית בכלל. לא תמיד ניתן לזהות ליקויי סדקים בקירות אולם במהרה הם יתרחבו ויתפשטו עד סכנת שבירה בבטון וחדירת מים לדירה. חשוב לציין כי תיקון ליקויי סדקים הינו מהמורכבים ביותר לביצוע ולכן הינו גם מהיקרים ביותר מבין מאות ליקויי בניה אפשריים.

  • ליקויים חזותיים ואסתטיים

ליקויי בניה הפוגמים ביופיו של המבנה ואיכות חיי הדיירים: בנייה עקומה, צביעה לא מקצועית, אי אחידות בעיצוב המבנה וכיו"ב.

  • ליקויי בניה בסביבה ורכוש משותף: גינות, מעלית, גגות, צנרת, חניה וכד'

חשוב להדגיש: אי ביצוע בדק בית לאיתור ליקויי בניה עשויי לסכן באופן בלתי הפיך את שלד המבנה ותכולתו, קירות ועמודים תומכים, מתחם לובי הכניסה למבנה/בנין וכיו"ב ולהביא להוצאות כספיות אדירות, בזבוז משאבי זמן ועגמת נפש מיותרת.

חברת דור איתור ליקויי בניה – מומחיות בביצוע בדק בית לאיתור מאות ליקויי בניה וניסיון עשיר בביצוע בדק בית לאיתור מכלול ליקויי בניה: אקוסטיים, שלד, תשתיות מבנה, איטום ונזילות וכיו"ב הנעשים באמצעות טכניקות ומכשור מתקדם לאיתור ליקויי בניה, ליווי ופיקוח בניה לאורך כל תהליך הבניה ועד מיצוי ומימוש כל זכויותיך החוקיות. החברה פועלת בשיתוף פעולה עם מיטב משרדי עו"ד מומחים בתחום ליקויי בניה  ומעניקה ליווי מקצועי ואישי החל מגילוי ליקויי הבניה ועד תביעת הפיצויים ו/או תיקון הליקויים. צוות המקצוענים של החברה מונה בין שורותיו מהנדסים מוסמכים בוגרי טכניון ושמאי מקרקעין מומחים ומוסמכים מטעם החוק, בעלי ותק ופרקטיקה עשירה הזוקפים לזכותם אלפי סיפורי הצלחה משפטיים ללקוחות בדק בית בפן המעשי והכספי כאחד.

 

נשמח לעמוד לשרותכם בכל עת.