מה עדיף לבנות או לקנות?

שאלה שעולה לא פעם ומעסיקה כל רוכש בית.

בין בנית בית לבין קניית בית מוכן מקבלן יש הבדלים מהותיים, את חלקם נמנה כעת:

בבניית בית יש ביכולתכם לתכנן את הבית בדיוק ע"פ מידותיכם וצורכיכם, תוכלו לתכנן את ניצול המגרש, מידות הבית והמפרט הטכני לפי רצונכם בלבד.

בקניית בית יכולתכם להשפיע היא מזערית. הקבלן מציג את המפרט והתוכניות שלו ומלבד שינויים קלים לא תוכלו לשנות יותר מידי.

מניתוחי מומחים בתחום הנדל"ן עולה שהסכום שנחסך בבניה עצמית אל מול רכישת בית מוכן מקבלן יכול להגיע עד 250,000 ¤. למעשה כל רווחיו של הקבלן המוכר.

נהוג לחשוב שרכישה מקבלן היא תהליך קל וקצר ולכן גם משתלם, אך צריך וראוי לקחת בחשבון שהבית הוא לא בדיוק מותאם לצורכיכם האישיים ואינו כולל אבזור נוסף שתצטרכו לאחר קבלת הבית כמו:מערכות חימום ומיזוג,מערכות אזעקה, גינון ופיתוח ועוד.

פיקוח בניה:

מצד שני בניה עצמית של בית כרוכה בטיפול אישי של כל נדבך בבית וצורכת זמן יקר והבנה עמוקה.

לבעיה הזו יש פיתרון שנקרא פיקוח בניה. שרות חיצוני לקבלן של מהנדס בנין שעושה עבורכם את כל הפיקוח והבקרה של בניית הבית. מאשר או לא מאשר כל שלב החל משלב ההיתרים והרשויות ועד שלבי הביצוע. בקרת עלויות וקבלת הצעות מחיר, פיקוח חומרים ואיכות בניה, בניה ע"פ תקנים ומתן הנחיות לתיקונים ושינויים תוך כדי הבניה. פיקוח בניה יחסוך מכם הבונים אי שביעות רצון מתוצאות סופיות או מליקויי בניה שיופיעו בעתיד עקב בניה לא איכותית או שימוש בחומרים ותערובות לא נכונות.

ההשקעה הכספית בשרות פיקוח בניה הוא קטן אל מול התועלת שצומחת לכם. מעבר לזמן היקר שנחסך מכם להשקיע, אתם מבטיחים את איכות ביתכם בצורה הנכונה והטובה ביותר!

בברכת בניה מוצלחת!