שלב ראשון לפני שבוחרים קבלני בניה לבניית הבית עדיף ליצור קשר עם מפקח בניה או לפחות לקבל הצעות מחיר מכמה מפקחים בכדי להשוות בין השרות אשר לעיתים שונה מאחד לאחר.
יש כאלו אפילו שידאגו לנהל גם את הצעות הבנייה של כל מיני גורמים המעורבים בתהליך החל מהתחלת החפירות באתר הבניה המשך ליציקת שלד המבנה עד לביצוע גמר.
בנוסף ניהול תקציב וחישוב עלויות נכון שכולל יעדים ומועדי סיום עם שילוב כל הפעילות הלא פשוטה יתן תוצאות רצויות וימנעו גם ליקויי בניה חמורים בהמשך.

קבלני בניה רבים מטבע הדברים ירצו לחסוך בעליות שלהם אבל חשוב שזה לא יהיה על חשבון איכות הבית ומרכיביו. כשלים טכניים ואי יישום הוראות נכון לפי הנחיות של המפקח במקום יגרמו ללא מעט תקלות וירידה באיכות המבנה.

בעיות רבות עוד יצוצו על פני השטח וגם על הקרקע אם בסיום תבצעו בדק בית : רשלנות של אנשי מקצוע וקבלני משנה עד לרמת החלונות ואפילו הטיח יגזלו מכם זמן רב בהתנהלות שלאחר מעשה ותיקון או שיפור הקיים שלא עמד בציפיות האישיות שלכם. לכך יש להוסיף עוד כספים לא מעטים גם משפטיים לניהול תביעה וייצוג משפטי, עגמת נפש לא קלה ואכזבה מסויימת עד כדי כעס מוחצן כלפי מי מהשותפים לתהליך ההקמה והבניה.

כל אלה יכולים לסבך אתכם, מלבד בהוצאת אנרגיה מיותרת ועצבים, גם בתביעות משפטיות ובהוצאה כספית מבהילה. יש בעל מקצוע שתפקידו להתמודד עם כל אלה:

מפקח בניה לתיעול תהליכים ואיכות ללא פגיעה במשאבי הבית החדש. ישנם לא מעט מפקחים טובים מהשורה הראשונה של חברות בהתחום הנדלן והמקרקעין. ליויי נכון והתנהלות מסודרת בהתאם לכל פרק יחסכו לכם את הפאשלות המוכרות והשכיחות שניתקלים בהם בכל פרוייקט בניה יחד עם שמירה על הכיס תרתי משמע.
המטלות העיקריות של מנהל האתר והמפקח מקוטלגות על פי פרוגרמה יעודית לביצוע להלן :

בדיקת תכנית הבניה המיועדת כולל כמויות וליווי רציף מול כל איש מקצוע וחלקו.
תקשורת ופתרון בעיות כולל אישורים כנגד רשויות ועירייה.
התאמת משאבי עובדים לפי מצבת כח אדם שנבחרה ותיאום זמנים קשיח.
פיקוח תרתי משמע באתר הבניה על איכות חמרי הגלם כולל חמרי בניה שנבחרו.
ביקורת איכות תמידית בסיום כל פרוייקט
וידא שכל אחד מודע לאיכות המבנה הנדרשת.
מתן פיתרונות נכון לבעיות שיחשפו גם אם אינם קשורות לעובדים.
הקפדה ייתרה של בטיחות וגיהות ושימוש באמצעי הגנה לכל פועל כנידרש.
למי קקיבל החלטה לבנות את ביתו באופן עצמאי מסיבותיו שלו, קחו בחשבון כי אין המדובר בתהליך של מה בכך ואפשר להתייעץ עם אחרים שכבר סיימו את ביתם ולקבל עוד כמה טיפים מועילים מניסיונם האישי. אל תפקידו את חלומכם ברשות ני שאינו מומחה עם ידע ויכולת מקצועית גבוהה רק כדי לחסך בכסף – אלא בחרו מפקח בנייה.

מאמר מאת : אתר פיקוח בניה – homep.info