בדיקה תרמוגרפית ע"י מצלמת אינפרא אדום לאיתור נזילות

תאור הסריקה
הבדיקה מבוצעת בעזרת מצלמה בעלת טכנולוגיה מאוד מתקדמת שפותחה במערכות הביטחון המתקדמות ביותר ושנועדה לסרוק שטחים מתחת לפני השטח הנראים בעין בלתי מזוינת.
בעזרת מצלמת בדק בית זו ניתן לאבחן כשלי בניה ומקורות רטיבות ונזילות מבלי לבוא במגע עם השטח, מבלי להרוס שטחים לא נחוצים ולמקסם את איתור הנזילה ותכנון העבודה הנדרשת לתיקון.

את הנתונים מעבדים בתוכנה מיוחדת שזו מאפשרת לנו לקבל תמונה ברורה על מקור הרטיבות וכיוון ההתפשטות.כמו כן בדיקה מעין זו מאפשרת לבצע מיפוי צנרת במבנים ,מיפוי חשמל וכל דבר הנסתר מפני השטח.
בדיקה כזו יכולה לשמש לצורך תכנון שינויים או שיפוצים במערכות קיימות. אבחון ואיתור מוקדי נזילות ורטיבות במקומות הבאים: גגות, מרפסות מרוצפות, קירות-פנימיים וחיצוניים, תקרות, חניונים תת קרקעיים, מרתפים, חדרים רטובים ועוד.

אבחון ואיתור מוקדי פיצוץ ונזילות בצנרות מים ובצנרות ניקוז.במקרים רבים הסיבות לנזילות הן צנרות אספקת מים ישנות וצנרות ניקוזים.בעזרת הסריקה ניתן לאבחן האם מקור הרטיבות הוא בצנרת אספקת מים, איטום כושל או צנרת ניקוז.

אבחון ואיתור מוקדי לחות פנימית- עיבוי, טחב, פיטריות, (קונדנסציה):.
בעזרת בדיקה תרמוגרפית ניתן לאבחן במדויק אם מדובר ברטיבות פנימית (עיבוי) או ברטיבות חיצונית (חדירת מי גשמים), על ידי בדיקת הבידוד התרמי של המבנה וזיהוי גשרי קור.

לאחר עיבוד נתוני בדק בית של הבדיקה מופק דו"ח עם כל נתוני הבדיקה,מוקדי הרטיבויות או המיפוי, ע"פ השרות הנדרש, תאור הנזקים, אסמכתאות בחוק או תקנות סומכות, הנחיות עבודה מומלצת לתיקון ואומדן עלויות.
דו"ח זה משמש חוות דעת קבילה לצורך בורריות מול אחראים לעוול מסוים בבתי משפט , בורריות מהנדסים ומכוני גישור.
שרות בדיקה תרמוגרפית הינו היום השרות הנפוץ ביותר בקרב חברות הביטוח בתביעות ביטוח של דיירים בגין פיצוצי צנרת.